درمان چین و چروک پوست
درمان چین و چروک پوست صورت

درمان چین و چروک پوست صورت به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود. امروزه راه‌های زیادی برای آن وجود دارد.

درمان چین و چروک پوست

قبل از اینکه بخواهیم راه‌های درمان آن را معرفی کنیم، باید بدانیم علل ایجاد چین و چروک چیست. در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۰۲۱۲۲۱۴۱۵۱۳ ۰۲۱۲۲۱۴۴۱۴۳۰۹۰۱۴۰۱۴۴۴۰

افزایش سن

اولین عاملی که به ذهن همه افراد می‌رسد بالا رفتن سن است. کلاژن و الاستین موجود در پوست که باعث جوانی است با بالا رفتن سن کم کم از بین می‌رود. در این صورت پوست دچار افتادگی می‌شود. حجم آن کاهش یافته و باعث شل شدن آن نیز می‌شود.

همینطور غدد چربی دچار مشکل می‌شوند و پوست رطوبت لازم را نمی‌تواند تامین کند. به صورت کلی مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم می‌دهند تا چین و چروک ایجاد شود.

تابش مستقیم نور خورشید

تابش اشعه ماورا بنفش به صورت مستقیم و بیش از حد می‌تواند باعث چروک پوست شود. این اشعه کلاژن و الاستین را از بین می‌برد. این دو باعث سفتی و ارتجاع پذیری پوست هستند. وقتی بافتشان از بین می‌رود دیگر توانایی خود را از دست می‌دهند.

انقباض ماهیچه‌ها

انقباض ماهیچه‌ها معمولا با خندیدن، نیمه باز نگه داشتن چشم‌ها، اخم کردن و… در همان ناحیه مربوطه اتفاق میفتد. بخش بزرگی از چین و چروک صورت مربوط به همین مسئله است.

درمان چین و چروک پوست

مصرف دخانیات

مصرف دخانیات روند کلاژن سازی را مختل می‌کند. همین امر باعث ایجاد چروک و همچنین تیرگی پوست می‌شود.

پیشگیری از چین و چروک پوست

  • از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.
  • از مصرف دخانیات خودداری کنید.
  • مصرف قند را کاهش دهید.
  • بتاکاروتن مصرف کنید.
  • به صورت منظم پوست خود را بشویید و آن را تمیز نگه دارید.
  • به صورت منظم بخوابید.
  • در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار نگیرید.
  • آنتی اکسیدان مصرف کنید.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید.
درمان چین و چروک پوست

روش‌های درمان چین و چروک پوست

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی و تولید تجهیزات مختلف، راه‌های زیادی برای درمان وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

درمان از طریق دارو و کرم‌های موضعی

برخی از داروها و کرم‌ها را می‌توان تحت نظر پزشک متخصص استفاده کرد تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند و همچنین موارد سطحی برطرف شوند.

آر اف فرکشنال

برای جوانسازی پوست از این روش استفاده می‌شود که حرارت دستگاه به عمق پوست وارد می‌شود و اثر می‌گذارد و به سطح پوست هیچ آسیبی وارد نمی‌کند. در واقع پوست را به کلاژن سازی تحریک می‌کند و باعث سفت شدن آن می‌شود.

تزریق بوتاکس

بوتاکس نیز روش دیگری برای درمان چین و چروک پوست است. هر چند که کاربردهای دیگری مانند درمان تعریق بدن را نیز دارد.

این روش عضلات ناحیه مورد نظر را فلج می‌کند و مانع از ایجاد چروک جدید و همچنین رفع چین و چروک پوست می‌شود. برای خط اخم، پیشانی، خطوط چشم و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درمان چین و چروک پوست

تزریق چربی

تزریق چربی روشی است که چربی از نواحی دیگر بدن فرد گرفته و به منطقه مورد نظر تزریق می‌شود. در واقع این چروک به دلیل از دست دادن حجم اتفاق میفتد که با چربی آن را پر می‌کنند. برای قسمت‌های مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. روشی غیرتهاجمی محسوب می‌شود چون چربی مورد نظر از یدن خود فرد گرفته می‌شود که کاملا سازگار است.

تزریق ژل

تزریق ژل یکی دیگر از درمان‌ها و رایج‌ترین است. این ماده کمک می‌کند تا پوست کلاژن سازی بیشتری داشته باشد. همچنین جاوی هیالورونیک اسید است.

میکرونیدلینگ

در این روش سوزن‌های نازکی را وارد پوست می‌کنند. این کار باعث کلاژن سازی بیشتر می‌شود و چروک پوستی از بین می‌رود.

هایفوتراپی

در این روش امواج اولتراسوند در زیر پوست قرار می‌گیرند و بافت‌های شل شده را سفت می‌کنند. در سال یک بار انجام می‌شود و تاثیرات خوب و رضایت بخشی دارد.

لیفتینگ صورت

لیفتینگ صورت یک نوع عمل جراحی است که در آن چربی و پوست اضافه صورت و گردن برداشته می‌شود. با سفت کردن عضلات زیرین، درمان چین و چروک پوست صورت می‌گیرد.

درمان چین و چروک پوست

جمع بندی

این درمان از روش‌های بسیاری انجام می‌شود. بهترین گزینه برای شما بعد از معاینه توسط پزشک متخصص مشخص خواهد شد.

۰۲۱۲۲۱۴۱۵۱۳ ۰۲۱۲۲۱۴۴۱۴۳۰۹۰۱۴۰۱۴۴۴۰

نویسنده

siteadmin

ارسال دیدگاه