کاشت مو
کاشت موی طبیعی

کاشت موی طبیعی یکی از روش‌های با ریسک کمتر و بسیار پرطرفدار برای داشتن موهای پرپشت است.

چقدر با روش‌های مختلف پیوند طبیعی مو آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید چه کسانی می‌توانند این عمل را انجام دهند و چه کسانی نباید انجام دهند؟ هزینه کاشت موی طبیعی چقدر است؟ و…

اگر پاسخ سوالات مختلف در زمینه کاشت طبیعی مو را نمی‌دانید نگران نباشید. در این مطلب همه چیز در مورد آن گفته می‌شود.

کاشت موی طبیعی

۰۲۱۲۲۱۴۱۵۱۳ ۰۲۱۲۲۱۴۴۱۴۳۰۹۰۱۴۰۱۴۴۴۰

این یک روش برای درمان موهایی است که از دست دادید. نه تنها برای موهای سر، بلکه برای ابرو، ریش و سبیل، مژه نیز انجام می‌شود. با گذر زمان دستگاه‌ها و روش‌های مختلفی برای این عمل ابداع شد. پیشرفت این روند باعث کمتر شدن عوارض، ساده شدن عمل و ایجاد موهای طبیعی‌تر شده است.

امروزه این عمل به راحتی انجام می‌شود و بسیار نتیجه بخش است و توانسته رضایت بسیاری از افراد را جلب کند.

پیوند طبیعی مو چگونه انجام می‌شود

اطلاع از مراحل انجام کاشت مو قبل از عمل باعث آگاهی شما و به دنبال آن کاهش استرس می‌شود. بیشتر افراد قبل از عمل دوست دارند بدانند کاشت مو چگونه انجام می‌شود ؟

عمل آن نیاز به بیهوشی ندارد و صرفا به صورت موضعی ناحیه مورد نظر بی حس می‌شود. عمل آن بین 3 تا 5 ساعت زمان می‌برد. پس از عمل نیز سر را پانسمان می‌کنند.

روش‌های مختلفی برای این عمل وجود دارد که در ادامه انواع آن را توضیح می‌دهیم. اما به صورت کلی طی مراحل خاصی انجام می‌شود.

  • در مرحله اول باید بانک مو آماده شود. ناحیه مورد نظر استریل و بی حس شده سپس برای برداشت گرافت آماده می‌شود.

گرافت چیست؟ اگر با دقت به موهای سر نگاه کنید از هر نقطه چندین تار مو رشد کرده است. به این دسته تارها گرافت می‌گویند.

  • مرحله بعدی برداشت گرافت است که برای روش‌های مختلف کاشت، متفاوت عمل می‌کند. برای افراد مختلف نیز با توجه به نظر متخصص روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.
  • حالا گرافت‌ها را برای کاشت آماده می‌کنند. سپس اقدامات مربوط به پیوند مو انجام می‌شود.
کاشت موی طبیعی

انواع کاشت پیوند طبیعی مو

این عمل به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که برخی از آن‌ها کمتر و برخی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

روش FUT

این روش توسط بسیاری از متخصصان انجام می‌شود و مورد تایید آن‌ها قرار گرفته است. در این روش یک نوار نازک از پوست و فولیکول‌های مو برداشته می‌شود و سپس بافت‌هایی که فولیکول دارند را جداسازی و آماده می‌کنند. در مرحله بعدی این بافت‌ها در قسمت‌هایی که نیاز به فولیکول دارند اضافه می‌شود.

معمولا قسمت پشت سر که تراکم موی بیشتری دارد به عنوان بانک مو در نظر گرفته می‌شود.

روش FUE

این روش مانند FUT انجام می‌شود با این تفاوت که لایه‌های پوستی جدا نمی‌شود و فولیکول‌ها به طور مستقیم برای عمل کاشت مو آماده می‌شوند.

روش ترکیبی FUT و FUE

کاشت مو به روش ترکیبی نیز انجام می‌شود. برای نواحی طاس از FUT و برای موارد کم پشت از FUE استفاده می‌شود.

روش FIT

این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون باید قسمتی از پوست برداشته شود تا فولیکول‌های مناسب را پیدا کنند. نیاز به بخیه دارد و عمل دردناکی است. دوره نقاهت نیز بیشتر می‌شود.

کاشت موی طبیعی به روش SUT

در این روش برای برداشتن و قرار دادن فولیکول‌ها از یک دستگاه بسیار دقیقی استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه باعث می‌شود عمل سریع‌تر با دوره نقاهت کوتاه‌تر انجام شود. همچنین با دقت بالا و ظرافت همراه است.

کاشت موی طبیعی

شرایط و مراحل رشد مو پس از کاشت موی طبیعی

پس از عمل توده‌های خیلی کوچک در محل‌های کاشت وجود دارد که نباید به آن‌ها دست بزنید. دو هفته زمان می‌برد که از بین بروند.

همینطور بعد از دو هفته رشد موها را می‌بینید. و از هفته بعد شروع به ریزش می‌کند و موهای جدید در ماه دوم رشد می‌کنند. موها در شش ماه اول ابتدا نازک و کم تراکم هستند و سپس کم کم ضخیم می‌شوند.

ممکن است موهای خودتان نیز دچار ریزش شود که اصلا جای نگرانی وجود ندارد چون موقتی است. همراه با رشد موهای کاشته شده موهای خودتان نیز رشد می‌کنند.

شرایط و عارضه خاصی بعد از عمل وجود ندارد. تنها دو هفته اول نیاز به رعایت و مراقبت دارد. در ادامه مراحل خود را طی می‌کند تا به رشد نهایی خود می‌رسد و شما می‌توانید از موهای پرپشت و یکدست خود لذت ببرید.

کاشت موی طبیعی

چه افرادی می‌توانند پیوند موی طبیعی انجام دهند

همه افراد می‌توانند این عمل را انجام دهند. مگر اینکه در بانک موی شخص به اندازه کافی تراکم وجود نداشته باشد.

آیا امکان شکست در پیوند مو وجود دارد

این امکان وجود ندارد مگر در حالتی که به یک مرکز غیرحرفه‌ای مراجعه کنید. متاسفانه مراکز متعددی که بدون حضور متخصصان حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهند کم نیستند. تجهیزات معتبری ندارند و حتی با روش‌های اشتباه باعث آسیب به بانک موی فرد می‌شوند.

به همین دلیل با اطلاعات کامل در خصوص آن کلینیک به آنجا مراجعه نمایید. کلینیک زیبایی یاس نیز با حضور متخصصان حرفه‌ای در این زمینه و همچنین وجود تجهیزات با تکنولوژی روز دنیا به عنوان بهترین مرکز پوست و مو زیبایی در تهران و کرج کاشت موهای شما را به صورت تضمینی انجام خواهد داد.

مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت طبیعی مو

قبل از عمل پزشک را در جریان کلیه بیماری‌ها قرار دهید. هر چند یک متخصص حرفه‌ای همه این موارد را چک می‌کند. از خوردن قرص‌هایی مثل آسپیرین، ویتامین ای و… خودداری کنید.

بعد از انجام عمل نیز تا دو الی سه هفته فعالیت‌های سنگین نداشته باشید. شستشوی آن قسمت را بسیار آرام انجام دهید.

بعد از این بازه نیازی به مراقب خاص وجود ندارد. موها به رشد خود ادامه می‌دهند به گونه‌ای که نیاز به اصلاح وجود داشته باشد.

هزینه کاشت موی طبیعی چقدر است

تعیین قیمت کاشت موی طبیعی به عواملی بستگی دارد. برای مثال میزان طاسی، میزان درخواستی کاشت و…

این موارد در معاینه حضوری مشخص خواهد شد. سپس با توجه به درخواست شما هزینه اعلام می‌شود.

کلینیک زیبایی یاس به عنوان بهترین مرکز پوست و مو زیبایی در کرج و تهران برای ارائه خدمات به شما آماده است.

جمع بندی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه پیوند موی طبیعی با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

۰۲۱۲۲۱۴۱۵۱۳ ۰۲۱۲۲۱۴۴۱۴۳۰۹۰۱۴۰۱۴۴۴۰

نویسنده

siteadmin

ارسال دیدگاه