جوانسازی پوست
پاکسازی پوست صورت | کلینیک جوانسازی پوست در کرج

همانطور که از معنی کلمه آن مشخص است، پاکسازی پوست مردان و زنان ، به کلیه اعمال پاک کردن پوست و لایه برداری ها تا مرحله آبرسانی به پوست گفته میشود. در واقع  کلیه تلاش ها برای داشتن پوستی بهتر و عاری از لک، مرطوب و بدون مشکل همان مسیر و روند پاکسازی پوست است. به دلیل عدم رعایت مراقبت های پوستی، آقایان پوستشان زودتر و بیشتر از خانم ها دچار چروک میشود.

پاکسازی پوست صورت | کلینیک پاکسازی پوست در کرج
– سعید نجفی رئیس حوزه

فواید پاکسازی پوست و صورت چیست ؟

آبرسانی پوست باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود که برای رطوبت رساندن به لایه بیرونی بسیار مفید است.
آبرسانی برای پوست‌های خشک نیز بسیار مفید است و مانع از چروک زودرس می‌شود.
ماساژ صورت باعث می‌شود تا خون زیر پوست شما به حرکت درآید.
باعث ریلکسی و آرامش شما شده و به جذب مواد اکسیژن‌ رسان کمک می‌کند و بخاطر تحریک پوست باعث دفع مواد زائد می‌شود.
پاکسازی باعث زیبایی و شادابی پوست می‌شود.
آلودگی‌های سطحی، دانه‌های سرسیاه را از سطح پوست برمیدارد.
باعث می‌شود تا مواد معدنی و اکسیژن‌دار به سطح درمیست پوست برسد .

مراحل پاکسازی پوست صورت در کرج
بخور صورت
ماسک صورت
لایه برداری
شست و شو
ماساژ صورت

مراحل فوق، اصلی‌ترین کارهایی است که در پاکسازی پوست صورت در کرج انجام می‌گیرد. شما می‌توانید با توجه به نوع و مشکلات پوست خود از روش‌های فوق استفاده کنید. فرقی نمی‌کند چه نوع پوستی دارید. پاکسازی فواید زیادی برای پوست دارد.

انواع لایه برداری پوست در کرج

۰۲۱۲۲۱۴۱۵۱۳ ۰۲۱۲۲۱۴۴۱۴۳۰۹۰۱۴۰۱۴۴۴۰

پیلینگ شیمیایی

لایه برداری شیمیایی به معنی تخریب و برداشت کنترل شده لایه هایی از پوست بواسطه ترکیبات شیمیایی با هدف محو آثار باقیمانده از جوش و آکنه، بثورات جلدی، کک ومک و انواع لکه های پوستی است. پیلینگ بسته به عمق آن از یک روز تا دو هفته به طول می انجامد و پساز دوره پوسته ریزی، پوستی جد ید جایگزین می گردد.عمق پیلینگ به غلظت ماده موثره، تعداد دفعات مصرف و مدت زمانی که روی پوست میماند، بستگی دارد. از اینگونه مواد می توان به سالسیلیک اسید، اسید لاکتیک، اسید کربولیک (فنل) اسید تری کلرواستیک، رزور سینول، اسیدرتینوئیک اشاره نمود .

پیلینگ مکانیکی یا Dermaberasion

در پیلینگ مکانیکی به وسیله وسایل الکترومکانیکی خاصی پوست ساییده می شود و در رفع اسکار های عمیق تر ناشی از آکنه ها کاربرد بیشتری دارد.

پیلینگ لیزری

پیلینگ لیزری که در سالهای اخیر صورت می گیرد در حال حاضر از دو نوع لیزر برای لایه برداری استفاده می شود. لیزر دی اکسید کربن، لیزر اربیم یاگ که در این دو نوع لیزر از خواص تبخیر آب و نکروز گرمایی آنها برای لایه برداری پوست استفاده می شود.

پاکسازی پوست بدن بر قیمت پاکسازی پوست تاثیر دارد ؟

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت پاکسازی پوست، آن ناحیه‌ای از بدن است که می‌خواهید پاکسازی پوست را برایش انجام دهید. خدمات پاکسازی پوست فقط برای پاکسازی صورت ارائه نمی‌شوند؛ بلکه برای نواحی مختلف بدن هم می‌توان پاکسازی پوست انجام داد. برای مثال برای روشن شدن پوست زیر بغل و کشاله ران، ترمیم لکه های ایجاد شده به خاطر سن، و رفع جای زخم و رفع اسکار می‌توان از انواع خدمات پاکسازی پوست بهره‌مند شد. در چنین شرایطی وسعت سطح پوستی که قرار است پاکسازی شود بر قیمت پاکسازی پوست موثر است.

روش های جوانسازی پوست

بعد از رعایت نکات بالا در زندگی روزمره و اصلاح لایف استایل تان، در مراحل بعدی می توان به استفاده از ماسک های خانگی اشاره کرد. شما به سادگی می توانید با ترکیب چند ماده مختلف انواع و اقسام ماسک های خانگی را برای درمان انواع مشکلات پوستی خود فراهم کنید. در جوانسازی پوست فقط به این نکته توجه داشته باشید که تداوم در استفاده از این ماسک ها راز موفقیت این ماسک ها است و در این راه صبر داشته باشید.

روش های طبیعی زیباسازی پوست

ماسک جوانسازی جادویی
عصاره رازیانه از قدیم جزو بهترین مواد برای پوست و مو محسوب میشده است. که باعث جوانسازی و شادابی پوست میشود. برای تهیه عصاره رازیانه سه قاشق از گیاه رازیانه را با دو لیوان آب مخلوط کرده و دم میکنیم. بعد از به جوش آمدن محلول را از صافی رد میکنیم و اجازه میدهیم عصاره رازیانه خنک شود. برای استفاده ی عصاره رازیانه روی پوست خود یک دستمال پارچه ای را به عصاره ی رازیانه آغشته کرده و بر روی صورت میکشیم. و بعد از 20 دقیقه صورت را با آب کمی خنک میشوییم. این ماسک را هفته ای 3 بار بر روی صورت خود بگذارید، و بعد از 3 ماه نتیجه را بر جوانسازی پوست خود ببینید.

ماسک جوانسازی و ضد چروک پوست
ماسک گلیسیرین: یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد چروک بر روی صورت خشکی پوست است. وقتی پوست صورت بدون آب و خشک شود، حساس شده و ایجاد چروک میکند. پس اصلی ترین کار برای جوانسازی پوست، مرطوب نگه داشتن و آبرسانی پوست صورت است. برای درست کردن ماسک ضد چروک پوست به خیار و کلسیرین احتیاج دارید. خیار را رنده کرده( حتی میتوانید ار پوست خیار رنده شده نیز استفاده کنید) سپس با چند قطره گلسیرین ترکیب کنید (گلسیرین برای مرطوب کردن پوست بسیار مناسب است) سپس به مدت 20 دقیقه این ماسک را بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

لوسیون گل ختمی

یکی دیگر از ماسک های معجزه زا که برای خشکی پوست و آبرسانی و جوانسازی پوست بسیار موثر است، لوسیون گل و برگ ختمی است. برای تهیه این لوسیون باید 30 گرم برگ و گل ختمی خشک شده را با دو لیوان آب بجوشانید و بعد از رد کردن این محلول از صافی و خنک شدن آن شب به شب قبل از خواب بر روی پوست صورت خود بمالید. این ماسک مرطوب کننده ی پوست هست و احتیاجی به شستن ندارد. شما میتوانید اجازه دهید این ماسک از شب تا صبح بر روی صورت و گردن شما بماند.

روش های تهاجمی برای زیباسازی پوست
از روش های دیگری که میتوان برای جوانسازی پوست از آنها استفاده کرد میتوان به روش های تهاجمی تر اشاره کرد. بعد از سن 25 سال، رفته رفته چروک های ریز سطح پوست عمیق تر شده و از بین بردن آنها به سادگی و با کرم ها و ماسک های خانگی امکان پذیر نیست. که اگر از ابتدای عمیق شدن این چروک ها فکری نکنید، از بین بردن آنها کار دشواری خواهد شد. خیلی از مواقع روش های ترکیبی تاثیر بهتری در زیباسازی و جوانسازی پوست شما دارند. برای مثال فردی که پوستی بسیار فرورفته و ناصاف دارد بهتر است که برای درمان آسیب های پوستی اش ابتدا میکرودرم ابریژن انجام دهد و بعد از لایه برداری، مزودرم انجام دهد. با این کار در روش مزودرم پوست شروع به تولید سلول های جدید می کند و سلول های مرده پوست با روش میکرودرم ابریژن برداشته می شود و بدون شک نتیجه بسیار مطلوب تر خواهد بود. با بالا رفتن سن میتوانید از روش های زیر برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید:

کرم های لیفت کننده
کرم های لیفت کننده را میتوان از سن 20 سالگی استفاده کرد. این کرم ها با قدرت آبرسانی و مرطوب کنندگی بالا به جوانسازی پوست بسیار کمک میکند. اما بدانید که تنها استفاده از کرم های بسیار گران قیمت نیست که به جوانسازی و شادابی پوست شما کمک میکند، شما میتوانید با استفاده از کرم های مرطوب کننده از سنین پایین تر جلوی خشکی پوست و چروک افتان پوست رابگیرید تا در سنین بالاتر به کرم های لیفت خیلی قوی تر احتیاج پیدا نکنید. اما در نظر داشته باشید که کرم ها تنها برای از بین بردن چروک های بسیار ریز یا جلوگیری از ایجاد چروک های جدید هستند و انتظاری فراتر از این نمی توان از آنها داشت.

محرک ها
محرک ها شامل انواع لیزر ها ، امواج اولتراسوند، رادیوفریکوئنسی ها و مزولیفت میباشند. که در تمام این روش ها به وسیله ی گرما کلاژن سازی قبلی پوست را تخریب کرده و لایه های زیرین پوست صورت را وادار به کلاژن سازی مجدد میکند. که البته این روش ها در عمق زیادی توانایی نفوذ ندارند و برای جوانسازی سطحی در سنین پایین و برطرف کردن چروک های سطحی پوست موثر هستند.

روش های تزریقی
این روش ها شامل تزریق ژل جوانسازی پوست ، بوتاکس، چربی و فیلر هستند. تزریق چربی یا ژل در خط خنده , خطوط پیشانی، خطوط دور چشم و فرورفتگی های صورت میتواند مورد استفاده قرار گیرد. بوتاکس نیز برای افرادی که عضلات پرکاری دارند و چین و چروک صورت ناشی از حرکات این عضلات است موثر است و کاربرد ویژه‌ای برای خط اخم یا خطوط پنجه‌ای دور چشم دارد. هیچ یک از این روش‌ها معجزه نمی‌کنند، بلکه به طور نسبی افتادگی پوست را کاهش می‌دهند.

لایه بردار ها
تمامی این روش ها که شامل انواع لیزر، پیلینگ و میکرودرم ابریژن میشود با برداشتن یک لایه ی نازک از روی پوست منجر به بازسازی پوست شده و کلاژن سازی در سطح پوست را افزایش میدهد. که به این ترتیب چین و چروک های ریز در سطح پوست کاهش یافته و جوانسازی پوست افزایش پیدا میکند.

هایفوتراپی
هایفوتراپی قطعا یکی از بهترین، ساده ترین و کم هزینه ترین روش های درمانی برای جوانسازی و لیفت صورت است که تا به حال شناخته شده است. اثر‌ هایفوتراپی 3 ماه پس از آغاز درمان مشاهده می‌شود و در از بین بردن پلک‌های افتاده و آویزان، از بین بردن چین‌وچروک‌های صورت، چروک‌های ریز و چین‌خوردگی‌های باریک اطراف چشم موثر است. این روش شلی پوست گردن و گونه‌ها را تا حدودی برطرف می‌کند و به رفع غبغب، محکم شدن پوست صورت و کاهش عمق خط خنده و رفع افتادگی گوشه‌های لب کمک می‌کند. مزیت‌ هایفوتراپی نسبت به سایر روش‌ها در این است که بدون اینکه هیچ‌گونه جراحی انجام بگیرد لیفت صورت در چند جلسه انجام می‌شود. در صورتی که تعداد جلسات به اندازه لازم باشد، تاثیرگذاری‌ هایفوتراپی تا 1 سال ماندگارخواهد بود.

کلینیک جوانسازی پوست در تهران

پوست از مهمترین اعضای بدن محسوب میشود که مراقبت از آن احتیاج به زمان گذاشتن دارد. با توجه به مشکلات فراوانی که ممکن است برای پوست صورت در طول زندگی پیش بیاید، انتخاب یک دکتر مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، که باعث تغییر چشم گیری در ظاهر و روحیه ی شما میشود. تلاش ما همواره بر انتخاب مجرب‌ترین و بهترین متخصصان پوست، مو و زیبایی بوده است. متخصصین ما در مرکز تخصصی پوست و مو با داشتن مدارک علمی لازم و تجربه کافی در زمینه زیباسازی پوست در تهران، بهترین و مناسب‌ترین خدمات درمانی را به مراجعین محترم ارائه می‌کنند.

کلینیک جوانسازی پوست در کرج

اعتماد به نفس خود را با روش های جوانسازی پوست به بالاترین حد برسانید. از برترین های زیباسازی پوست در کرج می توانید با مشاوران مرکز تخصصی پوست ارتباط گرفته و از جدیدترین متودولوژی ها و روش های روز دنیا بهره گیرید.

سعی ما در این مقاله بر ارائه توضیحاتی در مورد جوانسازی پوست در تهران به شما عزیزان بود. مرکز تخصصی پوست و مو از بهترین های کلینیک زیبایی در کرج است که در ارائه برترین خدمات جوانسازی پوست مانند درمان منافذ پوست، رفع گودی زیرچشم، کومودون اکستراکشن، میکرونیدلینگ و سایر خدمات در خدمت شما عزیزان است. جوانسازی پوست شما بر عهده ماست.

برخی از سوالات در خصوص جوانسازی پوست

1. آیا می توانم از صابون به عنوان شوینده ی پوستم استفاده کنم؟

خیر. صابون به دلیل قلیایی بودن به هیچ عنوان برای شستشوی پوست توصیه نمی شود. زیرا باعث خشکی پوست و در نهایت چروک پوست می شود.

2. آیا تغذیه بر زیبایی پوست تاثیر می گذارد؟

بله. مواد غذایی شیرین کم استفاده کنید. زیرا قند خون بالا کلاژن سازی پوست را کاهش می دهد و باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود.

3. هایفو برای چه سنی و چه نوع پوستی مناسب است؟

هایفو مناسب برای افرادی است که افتادگی و شلی پوست پیدا کرده اند. درواقع هایفو برا از بین بردن افتادگی پلک، افتادگی صورت و گردن، رفع غبغب، لیفت گردن، لیفت پیشانی و لیفت ابرو و لیفت گونه استفاده می شود. و سن مناسب برای هایفو بعد از 30 سالگی است.

عوامل پیری پوست

از مهمترین عوامل پیری پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده بی رویه از شوینده های قلیایی که به مرور پوست را خشک کرده و باعث چین و چروک می شود.
آفتاب گرفتن بیش از اندازه یا استفاده از سولاریوم
مصرف سیگار، الکل، دود و قلیان
تغذیه ی نادرست و یا حتی نداشتن یک برنامه غذایی اصولی
عدم تحرک و نداشتن برنامه ی ورزشی مدون
اشعه های مضر خورشید
استفاده از محصولات آرایشی نامناسب (بهتر است تا جای ممکن از لوازم آرایشی استفاده نکنید.)
خشکی و عدم آبرسانی به پوست
بیماری های عفونی (باکتری، قارچ، میکروب)
برنامه خواب نامنظم و یا کمبود خواب
استرس و فشارهای عصبی

  • مزایای استفاده از بلک ماسک برای پاکسازی پوست
    پاکسازی عمقی منافذ
    از بین بردن جوش‌های سرسیاه
    افزایش لطافت و درخشندگی پوست

// برای رزرو وقت در کلینیک زیبایی دکتر یاس با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۲۲۱۴۱۵۱۳ ۰۲۱۲۲۱۴۴۱۴۳۰۹۰۱۴۰۱۴۴۴۰

نویسنده

siteadmin

ارسال دیدگاه